Bezpieczeństwo danych priorytetem dla organizacji
Informatica Data Security pomaga organizacjom:
- ograniczyć ryzyko naruszenia danych osobowych
- wspierać audyty zgodności z regulacjami zewnętrznymi np. GDPR / RODO oraz korporacyjnymi
- zapobiegać nadużyciom ze strony użytkowników
- chronić poufne dane
Pomimo ponoszenia przez organizacje znacznych nakładów finansowych na bezpieczeństwo swoich danych większość z nich ciągle nie ma pewność co do lokalizacji danych, ich zabezpieczenia oraz ryzyka wycieku. Co więcej nie zawsze jest jasne, kto ma dostęp do danych i jak są one chronione. Wszystkie te pytania nabierają szczególnego znaczenia w kontekście wprowadzenia nowego rozporządzenia RODO.
Pełne zrozumienie danych wrażliwych jest tutaj kluczowe a analiza bezpieczeństwa danych obejmująca wykrycie, identyfikowanie i sklasyfikowanie zagrożenia bezwzględnie konieczna. Dzięki odpowiedzialnym działaniom administratorzy danych mogą zawczasu podjąć taktyczne i strategiczne kroki w celu zapewnienia bezpieczeństwa swoich danych.
Tylko 25% przedsiębiorstw monitoruje dostęp i aktywność danych wrażliwych (Badania Instytutu Ponemon)
Ryzyko strat i kar finansowych z powodu niezgodności z obowiązującymi regulacjami (Compliance Risk)
Konsekwencje i koszty naruszeń bezpieczeństwa danych zwykle trafiają na pierwsze strony dzienników i serwisów internetowych i często oznaczają utratę miejsc pracy, spadek dochodów, obniżenie reputacji czy konieczność wypłacania kar lub odszkodowań. Wolumen danych oraz sposób ich wykorzystywania stale wzrasta, od danych przechowywanych w chmurach po rozwiązania mobilne, od portali społecznościowych po internet rzeczy. Wszystko to sprawia, że już dzisiaj tradycyjne podejście do bezpieczeństwa danych nie wystarcza.
25 maja 2018r.zaczęło obowiązywać Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO / GDPR) w pełnej formie, co oznacza dla organizacji ryzyko poniesienia drakońskich kar w wysokości do 4% rocznego obrotu globalnego. GDPR mobilizuje organizacje do zrozumienia wagi ryzyka utraty ochrony danych i podjęcia odpowiednich działań w celu ograniczenia niebezpieczeństwa nieupoważnionego ujawnienia poufnych danych klientów i użytkowników. Wnioski jakie znalazły się w ostatnich raportach badawczych potwierdzają to ryzyko:
- roczny wzrost naruszeń 56% (dane: PWC)
- wzrost kradzieży własności intelektualnej – wzrost 56% (dane: PWC)
- wzrost kosztu naruszenia danych stale rośnie – 4mln USD za jedno zdarzenie (dane: Ponemon)
- poważne ryzyko obciążeń z tytułu kar wynikających z GDPR / RODO
W związku z powyższym organizacje muszą mieć pełen obraz swoich poufnych danych i świadomość potencjalnego ryzyka związanego z zapewnieniem zgodności z zasadami i przepisami o ochronie danych osobowych. Organizacje bezwzględnie powinny monitorować podejrzaną działalność, nieupoważniony dostęp do danych, ich przesyłanie i usuwanie oraz kontrolować status bezpieczeństwa za pomocą alertów i powiadomień. W celu zapewnienia pełnej ochrony pomocne będą kompleksowe rozwiązania Informatica.
Produkty Informatica
Data Masking
Chroni przed nieautoryzowanym dostępem i odkryciem wrażliwych danych osobowych i innych poufnych informacji
Więcej
Secure@Source
Zapewnia bezpieczeństwo danych i prywatności w celu zablokowania nieupoważnionego dostępowi do danych wrażliwych.
Więcej
Test Data Management
Zapewnia bezpieczne i zautomatyzowane dostarczanie nieprodukcyjnych zbiorów danych w celu zaspokojenia potrzeb rozwojowych organizacji.
Więcej
Data Archive
Przenosi starsze aplikacje, zarządza wzrostem wolumenu danych, poprawia wydajności aplikacji i utrzymuje zgodności z strukturalną archiwizacją.
Więcej
Jednym z rozwiązań pozwalających skutecznie chronić dane wrażliwe firmy jest przechowywanie danych w chmurze. Proponowane przez nas usługi i kompleksowe rozwiązania w tym zakresie pozwalają efektywnie zapewnić bezpieczeństwo danych w firmie, a jednocześnie ułatwiają skuteczne zarządzanie nimi w intuicyjny, przejrzysty sposób.
Bezpieczeństwo danych w firmie – profesjonalne zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem
Ochrona danych firmy przechowywanych w sieciach komputerowych przedsiębiorstwa to bezwzględna konieczność w każdym przypadku – co do tego nie ma wątpliwości. Aby ten cel zrealizować, wykorzystujemy unikalne, kompleksowe narzędzia i oprogramowanie, dzięki czemu nasi klienci mają pewność, że ich dane są chronione z najwyższą możliwą skutecznością 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu. Nasze rozwiązania chronią serwer przed atakami hakerskimi, które mogą spowodować wyciek danych.
Warto również pamiętać, że bezpieczeństwo poufnych danych przechowywanych w chmurze jest nieporównywalnie większe, niż to, jakie są w stanie zapewnić standardowe, nierzadko przestarzałe rozwiązania i zabezpieczenia. Wynika to z faktu, że chmury są wielopoziomowo zabezpieczane (m.in. szyfrowane protokołem SSL) przed nieuprawnionym dostępem przy pomocy najnowszego oprogramowania, a ponadto podlegają stałemu monitoringowi.
Wdrażamy bezpieczeństwo danych osobowych zgodnie z RODO
Każda firma, która posiada siedzibę na terytorium UE oraz przetwarza dane osobowe, podlega zapisom rozporządzenia o ochronie danych osobowych (tzw. RODO) i musi właściwie dbać o bezpieczeństwo danych osobowych w przedsiębiorstwie. Regulacje te dotyczą również firm mających siedzibę poza Unią Europejską, ale przetwarzających tego typu dane w związku z oferowaniem towarów lub usług osobom fizycznym na terenie UE, jak też podmiotów monitorujących zachowania osób fizycznych w UE.
Zgodnie z tymi przepisami dane osobowe ulegają naruszeniu nie tylko, gdy ma miejsce przypadkowe lub niezgodne z prawem udostępnienie ich nieupoważnionym odbiorcom, ale również nieuprawniona modyfikacja tych danych, a nawet doprowadzenie do ich czasowej niedostępności. Oznacza to w praktyce, że bezpieczeństwo i ochrona danych osobowych w przedsiębiorstwie musi zostać zapewnione w taki sposób, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia każdego ze wspomnianych czynników.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz sprawdzonym, nowoczesnym i wysoko ocenianym rozwiązaniom oferujemy skuteczne wsparcie analityczne oraz wdrożeniowe w zakresie dostosowania organizacji do wymagań RODO.
Zadbaj o bezpieczeństwo danych w Twoim przedsiębiorstwie
We współczesnych realiach rynkowych niezbędna jest taka optymalizacja działalności firmy, aby zagwarantować jak największą rentowność biznesu. Coraz częściej oznacza to przenoszenie działalności do przestrzeni cyfrowej i dostosowywanie sposobu funkcjonowania przedsiębiorstwa do wymagań sfery digital. Polityka bezpieczeństwa danych w firmie również powinna być tak skonstruowana, aby w możliwie jak największym stopniu redukować prawdopodobieństwo utraty bądź naruszenia poufności danych firmy przez cyberprzestępców – zwłaszcza tych danych, które mają kluczowe znaczenie dla danej organizacji.
Ochrona danych na najwyższym poziomie
Już od niemal 20 lat zajmujemy się wdrażaniem nowoczesnych, innowacyjnych rozwiązań w zakresie integracji danych, ich ochrony przed niepowołanym dostępem oraz wspieramy przedsiębiorców w zakresie wdrażania technologii pozwalających zwiększyć bezpieczeństwo firmy w cyfrowym otoczeniu biznesowym.
Jak możemy Ci pomóc?
Sprawdź nasze szkolenia i warsztaty
OFERTA SZKOLEŃ
Umów spotkanie lub prezentacje
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Sprawdź nasze referencje
REFERENCJE
Gromadzenie, przetwarzanie i właściwe wykorzystanie danych to dziś podstawa rozwoju firm. To dzięki prawidłowo użytej informacji współczesne przedsiębiorstwa mogą się rozwijać i ugruntowywać swoją pozycję na konkurencyjnym i stale ewoluującym rynku.
Zasoby danych wykorzystywane w firmie muszą być wiarygodne oraz wysokiej jakości. Wymaga to odpowiedniego uporządkowania danych, fachowej selekcji i użycia konkretnych informacji w adekwatnych sytuacjach. Właściwe treści pozwalają na usprawnienie proces w zachodzących w zarządzaniu firmą oraz w każdym innym działaniu. Dane mają też ogromny wpływ na pozytywne relacje z klientem. Umiejętne korzystanie z danych nie tylko przyciąga nowych klientów, ale także sprawia, że konsument regularnie korzysta z oferty firmy, czego efektem jest zwiększenie obrotów i realne zyski przedsiębiorstwa.
Zarządzanie jakością danych to również tworzenie systemów zabezpieczających informacje, chroniących je przed dostępem osób do tego niepowołanych. Bezpieczeństwo danych podlega regulacjom przepisów prawa, a konkretnie wprowadzonemu rozporządzeniu RODO/GDPR. Ochrona dotyczy przede wszystkim danych wrażliwych, które muszą być odpowiednio zabezpieczone. Zarządzanie danymi wymaga zatem zastosowania spójnych oraz kompleksowych systemów i narzędzi, które zapewnią profesjonalne rozporządzanie danymi, a także ich pełne bezpieczeństwo, zgodne z obowiązującym prawem. Specjalistyczne i skuteczne rozwiązania do kontrolowania jakości danych to produkty Informatica Data Quality oraz Governance marki Informatica Corp. dostarczane przez strategicznego polskiego partnera – firmę Integral Solutions.
Jak ważna jest wysoka jakość danych w przedsiębiorstwie?
Firmy magazynują ogromne ilości danych, z których tylko część to informacje wartościowe i nadające się do efektywnego użycia. Kluczowe są dane wysokiej jakości, czyli te, które realnie mogą przynosić wymierne korzyści dla przedsiębiorstwa. Na współczesnym rynku firmy mają możliwość dynamicznego rozwoju, co wpływa na zwiększenie konkurencyjności. Możliwość postępu to efekt wydajnego dysponowania danymi. Bazy danych to przede wszystkim informacje o klientach. Umiejętne administrowanie zbiorami danych umożliwia skuteczne zarządzanie firmą oraz kształtuje dobre relacje z klientami. Dane wysokiej jakości, które zostają właściwie użyte, umożliwiają tworzenie dedykowanych pod klienta działań, co przełoży się na faktyczne zyski i zwiększenie wydajności firmy. Odpowiednia selekcja oraz rzetelne korzystanie z zasobów to pozytywna konsekwencja zastosowania dedykowanych narzędzi i rozwiązań.
Firmy gromadzą coraz większe ilości danych
Rozwój współczesnych firm w dużej mierze możliwy jest dzięki sprawnemu użyciu danych. Każda jednostka posiada swoje specyficzne zasoby informacji, które powinny być wiarygodne oraz wysokiej jakości. Ilość danych, które magazynowane są w zbiorach firm, rośnie z każdą minutą. Te ogromne i wciąż poszerzane bazy wymagają właściwych systemów administracyjnych. Rozwiązania i narzędzia do zarządzania danymi umożliwiają weryfikację oraz uporządkowanie informacji, które realnie będą wykorzystywane w działaniach firmy w celu usprawniania jej funkcjonowania, a także budowania relacji z klientami i kontrahentami.
Restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych wynikające z dyrektywy RODO/GDPR
W bazach danych firm w dużej mierze znajdują się informacje, które wymagają odpowiedniego zabezpieczenia. Przedsiębiorstwa magazynują informacje umożliwiające bezpośredni kontakt z klientem. Ważne są również udokumentowane źródła pochodzenia danych.
Niezwykle często zasoby te zawierają dane wrażliwe, które podlegają szczególnej ochronie. Obowiązujące prawo wymaga od firm zabezpieczenia zasobów oraz dokumentowania zgód podmiotów na przetwarzanie dotyczących ich informacji. Wprowadzone Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO/GDPR) narzuca na jednostki zasady odnoszące się do sposobów przechowania informacji na temat kontrahentów i klientów, w tym klientów potencjalnych. Administrator danych ma obowiązek zabezpieczenia zbiorów informacji, z których może korzystać w sposób określony przez dyrektywy RODO/GDPR. Dostęp do danych posiadają jedynie uprawnione do tego osoby. Nowoczesne systemy zarządzania danymi Informatica spełniają wymagania obowiązujących przepisów prawa.
Zagrożenia wynikające ze złego zarządzania jakością danych w firmie
Zarządzanie jakością danych wymaga prowadzenia wielopoziomowych działań, które wpływają na efektywne funkcjonowanie firmy. Nieumiejętne administrowanie danymi może prowadzić do zaistnienia szeregu zagrożeń oddziaływujących negatywnie na wiele procesów. Niebezpieczeństwa będące efektem złego zarządzania jakością danych w firmie, to:
- Utrata potencjalnego zysku – właściwie wykorzystane wiarygodnych danych prowadzi do zwiększania zysk ów przedsiębiorstwa. W przypadku, kiedy zostaną użyte błędne dane zwiększa się koszty działań operacyjnych, które nie przynoszą wymiernych zysków. Zatem obniżone zostają przychody, czego efektem jest strata finansowa.
- Grzywny za nieprzestrzeganie dyrektywy RODO/GDPR – obowiązujące Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO/GDPR) narzucają na firmy zasady zabezpieczania oraz przetwarzania danych. Nieprzestrzeganie regulacji skutkować może karą grzywny lub innymi karami finansowymi, których wysokość sięgać może nawet do dwudziestu milionów Euro lub 4% globalnego obrotu przedsiębiorstwa.
- Błędne analizy biznesowe – wydajne prowadzenie specjalistycznych analiz skutkuje zwiększeniem wydajności biznesowej firmy. Działając na danych o niskim wskaźniku jakości firma uzyskuje fałszywe wyniki prowadzonych badań. Efekty nieprawidłowych danych analitycznych mają negatywny wpływ na działalność przedsiębiorstwa, w tym niewłaściwe planowanie, tworzenie błędnych prognoz oraz podejmowanie nieadekwatnych działań.
- Pogorszenie relacji z klientami – wykorzystanie wiarygodnych i wysokiej jakości danych umożliwia budowanie doskonałych relacji na linii firma-klient. Tego typu zasoby pozwalają na badanie zachowań klienta, tworzenie dedykowanej oferty, usprawnianie komunikacji oraz odpowiadanie w pełni na potrzeby konsumenta, czego efektem jest lojalna postawa klientów wobec firmy. Nieumiejętne zarządzanie jakością danych prowadzi do zaburzenia relacji z klientami, partnerami biznesowymi czy dostawcami. W najgorszym wypadku może dojść nawet do zerwania tych relacji, czego efektem są straty finansowe.
Na czym polega zarządzanie jakością danych?
Wydajne prowadzenie biznesu to efekt umiejętnego wykorzystania danych. Bazy danych posiadają wszystkie istniejące firmy, przedsiębiorstwa i inne jednostki. Uprawnieni do przetwarzania danych użytkownicy korzystają z danych osobowych oraz innych informacji w celu realizacji zamierzonych działań. Jeżeli są one odpowiedniej jakości, usprawniają wewnętrzne procesy funkcjonowania jednostki, budują jej wizerunek i tworzą doskonałe relacje z klientem.
Inwestując w rozwój należy stale pozyskiwać nowe dane oraz umiejętnie zarządzać ich jakością, co przynosi efekty w postaci dynamizacji i ekspansji działalności firmy, a także wzrostu zysków.
Administrację jakością informacji warto zacząć od przeprowadzenia inwentaryzacji wszystkich zasobów. Analizie poddać trzeba zachodzące procesy i wykorzystywane dotychczas systemy.
Kolejne ważne działanie, to przebadanie ról odnoszących się do rozporządzania danymi. Zarządzanie jakością danych to czynności, które polegają na analizie posiadanych zasobów informacji. Tym badaniom towarzyszy opracowanie i tworzenie raportów dotyczących jakości magazynowanych i pozyskiwanych danych. Istotną procedurą jest wdrożenie skutecznej identyfikacji błędów i reguł wykonywania korekt danych.
Kontroli jakości danych podlegają cykliczne procesy. Działania te możliwe są wyłącznie dzięki implementacji nowoczesnych rozwiązań i narzędzi, które nieprzerwanie prowadzą nadzór nad zasobami. Zabiegi te precyzyjnie określają właścicieli danych i kryteria jakościowe (w tym testy jakościowe). Skuteczne narzędzia dla każdej jednostki, to produkty Data Quality oraz Governance marki Informatica. Rozwiązania oferowane przez Integral Solutions – partnera Informatica Corp. – wdrażane są przez najlepszych specjalistów w branży IT. Systemy Informatica to gwarancja skutecznego i profesjonalnego zarządzania jakością danych.