22.05.2022
Współczesny konsument staje się coraz bardziej wymagający i trudno się temu dziwić. W świecie digital wciąż bowiem przybywa rywalizujących ze sobą firm, więc to sprzedawcy muszą zabiegać o uwagę klientów, a nie odwrotnie.
W celu zdobycia przewagi nad konkurencją oraz maksymalizacji współczynnika konwersji należy przede wszystkim w mądry sposób zarządzać informacją o produkcie. Przekonaj się, jak odpowiednie dane mogą zaangażować Twoich klientów na ścieżce zakupowej.
Czym jest konwersja sprzedaży?
Konwersja następuje wtedy, gdy odbiorca komunikatu wykonuje działanie, jakiego oczekuje od niego nadawca. Do najpowszechniejszych akcji pożądanych przez firmy należą między innymi:
- dokonanie zakupu,
- zapis do newslettera,
- rejestracja konta na stronie,
- wypełnienie formularza,
- kliknięcie w baner reklamowy,
- wysłanie zapytania,
- kontakt telefoniczny.
Dla przedsiębiorców działających w sieci konwersja jest zazwyczaj źródłem dochodu. Jej współczynnik rośnie tym bardziej, im więcej użytkowników witryny realizuje założone cele. Zazwyczaj chodzi o dokonanie transakcji (w sklepach internetowych) bądź pozostawienie danych kontaktowych (na stronach usługowych).
Każdy przedsiębiorca powinien wyznaczyć sobie cele i dążyć do maksymalizacji współczynnika konwersji. Do optymalizacji może wykorzystać rozmaite działania, spośród których najważniejsze wydaje się zarządzanie informacją o produkcie.
Zarządzanie konwersją
Jak zarządzać danymi, aby zwiększać współczynnik konwersji?
Informacja o produkcie ma ogromny wpływ na zaangażowanie Twoich klientów. Odpowiednie zarządzanie danymi może przynieść wiele korzyści dla biznesu. Im pełniejsze, bardziej atrakcyjne i lepiej opracowane dane, tym większa szansa na zwiększenie współczynnika konwersji.
Właśnie dlatego warto zaopatrzyć się w zaawansowaną aplikację PIM (Product Information Management) i w ramach zarządzania informacją o produkcie zadbać o poniższe aspekty:
- Dostarczaj spójne dane w ramach wszystkich kanałów
Według statystyk klient przed dokonaniem zakupu ma kontakt z ok. 10 źródłami informacji o produkcie. Oznacza to, że poszukuje danych nie tylko bezpośrednio w sklepie internetowym czy na stronie, ale też m.in. w papierowych katalogach, mediach społecznościowych czy aplikacjach mobilnych.Stosowanie strategii wielokanałowej jest więc dziś standardem. Co jeszcze ważniejsze, informacje pomiędzy wszystkimi kanałami muszą być perfekcyjnie zintegrowane. Użytkownik powinien znaleźć spójne, wiarygodne i wyczerpujące informacje w każdym z przeglądanych źródeł. - Automatyzuj zarządzanie kluczowymi danymi
Realizacja opisanych wyżej założeń może okazać się bardzo czasochłonna, a tym samym niepotrzebnie opóźnić wprowadzenie produktu na rynek i zagrozić wynikom firmy. Z tego względu przedsiębiorcy powinni robić dobry użytek z aplikacji PIM automatyzujących podstawowe procesy dotyczące zarządzania informacją o produkcie.Dzięki temu zaoszczędzą bezcenny czas i obsłużą znacznie większą liczbę produktów (SKU) wraz z ich atrybutami, zyskując przewagę nad konkurencją. - Skompletuj informacje o produkcie na potrzeby oferty
Kompletne i wyczerpujące dane o produkcie wydają się szczególnie istotne w przypadku sprzedaży internetowej. Konsumenci nie mają bowiem możliwości osobiście zweryfikować zalet i wad artykułu.Właściciele e-commerce’ów powinni więc zadbać o dostarczenie jak najbardziej szczegółowych informacji na jego temat. Wśród kluczowych materiałów znajdą się m.in.:- dokładny i zgodny z prawdą opis produktu,
– wysokiej jakości zdjęcia i materiały wideo,
– funkcja wyświetlania produktu w wybranym kolorze,
– materiały przedstawiające produkt w użyciu (np. na modelu itp.),
– funkcja zoom,
– oceny i recenzje użytkowników,
– lista podobnych produktów.Dzięki udostępnieniu użytkownikowi tego typu danych, przedsiębiorca minimalizuje ryzyko zwrotów, reklamacji i negatywnych opinii. - Uczyń z unikalnej informacji o produkcie swoją przewagę
Zauważ, że bardzo niewielu sprzedawców oferuje unikalne produkty. Właściwie wszyscy – poza osobami handlującymi rękodziełem – muszą stawić czoła bezpośredniej konkurencji.Dlatego tak ważne jest, aby swoją przewagę budować nie na podstawie tego, CO sprzedajesz, ale tego, JAK to robisz. Z pomocą przychodzą w tym przypadku unikalne opisy produktów oraz autorskie zdjęcia i filmy wideo.Zamiast kopiować treści ze stron hurtowni, producentów czy (co najgorsze) innych sklepów, należy tworzyć materiały kreatywne, odwołujące się do emocji i spójne z wizerunkiem marki. - Zrób dobry użytek z personalizacji danych
Coraz więcej osób chętnie udostępnia swoje dane osobowe, dostrzegając w tym nie zagrożenie, ale szansę na poprawę poziomu usług świadczonych online. Współcześni konsumenci oczekują, by obsługujące ich w sieci marki znały ich preferencje i zachowania.Aby sprostać takim wymaganiom, firmy potrzebują szczegółowych danych na temat swoich klientów oraz oprogramowania pozwalającego na budowę spersonalizowanych komunikatów na ich podstawie.
Podsumowanie
Jak widzisz, w obecnych czasach informacja o produkcie to centralny punkt ścieżki zakupowej, a zarazem podstawa do zmiany doświadczenia klienta. Odpowiednie zarządzanie danymi za pomocą nowoczesnej aplikacji PIM to gwarancja sukcesu w świecie online!