Integral Solutions – autoryzowany dystrybutor Informatica – posiada w swoim portfolio szereg udanych wdrożeń rozwiązań IT zapewniających spełnienie wymagań RODO. Zazwyczaj etapem inicjującym realizację projektu RODO jest audyt.
Audyt przygotowania organizacji do RODO zawiera:
- sprawdzenie posiadanych definicji danych osobowych,
- wyszukanie i skatalogowanie danych osobowych w systemach IT,
- klasyfikacje systemów IT,
- analizę procedur i polityk pod kątem RODO.
Przegląd systemów IT pod kątem wyszukania danych osobowych podlegających kontroli zgodnie z wymaganiami RODO
Celem analizy jest wskazanie systemów IT, które należy włączyć do projektu dostosowywania organizacji do wymagań RODO. Na usługę składają się następujące działania:
- instalacja i konfiguracja oprogramowania Informatica Data Quality (IDQ),
- podłączenie systemów IT do oprogramowania IDQ,
- analiza, zaprojektowanie i implementacja specyficznych dla Klienta obszarów dotyczących RODO,
- wykonanie profilowania danych w celu wyszukania danych osobowych,
- analiza i dostarczenie wyników profilowania w formie raportu.
DOSTOSUJ SWOJĄ ORGANIZACJĘ DO RODO
Czy Twoja organizacja spełnia wytyczne rozporządzenia RODO? Chcesz upewnić się, że wdrożone procedury w zakresie bezpieczeństwa informacji faktycznie działają? A może potrzebujesz doskonalenia w zakresie optymalizacji procesów związanych w ochroną danych osobowych w Twojej firmie? W Warszawie audyt RODO powierz ekspertom z Integral Solutions!
Audyt ochrony danych osobowych RODO w Integral Solutions
W ramach audytu ochrony danych osobowych dokonujemy obiektywnej analizy zastosowania wymagań rozporządzenia w odniesieniu do poddawanej audytowi organizacji. Efektem audytu jest raport, który określa, w jakim stopniu organizacja spełnia wymagania europejskiego rozporządzenia o ochronie danych oraz jakie działania należy podjąć, aby była z nim w pełni zgodna.
Czym jest audyt ochrony danych osobowych RODO?
Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Nazywane skrótowo rozporządzeniem RODO (lub GDPR) wprowadziło nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Zmianie uległy zasady gromadzenia, przechowywania i przetwarzania danych osobowych klientów, kontrahentów, pacjentów i innych osób.
Dla kogo jest audyt zgodności danych z RODO?
Audyt ochrony danych osobowych według RODO kierujemy do każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości i branży, w której działa. Właściwa polityka bezpieczeństwa informacji odgrywa kluczową rolę w efektywnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Powierzając nam audyt RODO zyskasz pewność, że gromadzone w ramach działalności firmy dane osobowe będą odpowiednio chronione. To z kolei pozwoli uniknąć dotkliwych kar za naruszenie obowiązujących zasad.
Dlaczego Integral Solutions?
Audyty ochrony danych osobowych przeprowadzają eksperci Integral Solutions, posiadający bogatą wiedzę i wieloletnie doświadczenie w zakresie oceny zgodności z bieżącymi i nowymi regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa informacji o ochrony danych osobowych. Audyt RODO dopasowujemy do specyfiki badanego przedsiębiorstwa. W ramach audytu analizie poddajemy branżę i rodzaj działalności, charakter przetwarzanych danych, liczbę i charakterystykę pracowników oraz stosowane w firmie narzędzia informacyjne.
W ramach usługi audytu eksperci Integral Solutions przeprowadzają szereg prac analitycznych związanych z oceną działania środowisk DWH (hurtowni danych) oraz ETL, obsługiwanych rozwiązaniami Informatica oraz innych producentów dostarczających narzędzia w ramach audytowanego ekosystemu.
Przeprowadzamy audyt środowisk następujących obszarów:
Obszar Utrzymania systemu ETL i DWH
- oprogramowanie dziedzinowe / bazowe,
- model danych w DWH,
- procesy zasilania DWH – ETL,
- procesy analityczne DWH,
- repozytorium metadanych,
- aktualizacja architektury systemu,
- infrastruktura sprzętowa.
Obszar Zarządzania DWH
- SLA i KPI,
- architektura systemu,
- capacity planing,
- rekomendacja i wymagane regulacje,
- bezpieczeństwo.
Obszar Rozwoju Systemu ETL i DWH
- użycie najlepszych praktyk,
- architektura i projekt systemów,
- środowiska produkcyjne, deweloperskie i testowe,
- standardy wytwórcze, szablony,
- procedury wdrożeniowe.
- Time to Market, dotyczy nowych projektów,
- przyspieszenie i stabilizacja zasilania DWH,
- archiwizacja danych,
-
jakość danych,
-
bezpieczeństwo danych,
-
podział i priorytetyzacja prac – rozwój vs utrzymanie,
- architektura systemu.